بهترین و جدیدترین چینش دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منزل یکی از شیرین ترین دغدغه هاییست که امروزه بانوان عزیز و برخی مردان جوان در ذهن خود دارند. امروز می خواهیم از یکی از مهمترین المان های طراحی دکوراسیون با شما صحبت کنیم و پرده از اسرار طراحی دکوراسیون با این المان برداریم. این المان مهم انتخاب و خرید فرش است، یک فرش که با طرح و نقش زیبای خود روح طبیعت را با لطافتی بی نظیر به منزل شما بیاورد و یا با طراحی مدرن و رنگ هایی شاد، زیبایی دو چندانی به دکوراسیون امروزی شما بدهد.

به عنوان یک متخصص فرش و طراحی دکوراسیون می توانم بگویم که بطور کلی در انتخاب فرش در طراحی دکوراسیون منزل دو شیوه مرسوم است.

شیوه اول: خرید فرش بر اساس چیدمان مبلمان

در شیوه اول ابتدا مبلمان و دیگر عناصر منزل انتخاب شده و سپس فرشی متناسب با مبلمان انتخاب می شود. در این شیوه پس از خریداری مبلمان بر طبق سادگی و شلوغی طرح و رنگ مبلمان فرش را بصورت متضاد آن انتخاب می کنیم. اگر مبلمان ما دارای نقش های شلوغ باشد، فرش را ساده (فرش هایی با شانه و تراکم پایین تر نسبت به دیگر فرش ها از سادگی طرح بیشتری برخورداراند، همچنین فرش های فانتزی دارای طرح های ساده تری هستند ) و اگر مبلمان ما ساده باشد فرشی با نقش های زیبا و شلوغ انتخاب می کنیم.

بهترین و جدیدترین چینش دکوراسیون منزل قالی خونه
بهترین و جدیدترین چینش دکوراسیون منزل قالی خونه

شیوه دوم: طراحی دکوراسیون و انتخاب مبلمان و دیگر اجزای بر اساس فرش

امروزه این شیوه ی طراحی دکوراسیون مدرن بسیار مورد پسند قرار گفته است که ابتدا یک فرش زیبا را انتخاب کرده و سپس بر طبق آن شروع به چیدمان دیگر اجزای دکوراسیون می کنند. به طور مثال یک رنگ از فرش را در آورده و مبلمان و پرده ها را بر اساس آن رنگ انتخاب می نمایند. بدین صورت یک هماهنگی زیبا در دکوراسیون خانه ایجاد می شود که بسیار دل نشین است. ما هم به شما پیشنهاد میکنیم که در صورت اقدام برای تغییر دکوراسیون این روش را در نظر خود داشته باشید. امروز ما یک نمونه از این دکوراسیون ها را برای گرفتن ایده در پایین در اختیار شما دوستان عزیز قالی خونه قرار میدهیم و همزمان این دکوراسیون را تحلیل میکنیم.

در دکوراسیون بالا شما مشاهده می کنید که با توجه به رنگ های زمینه ی فرش شروع به انتخاب بقیه المان های دکوراسیون برای چیدمان کرده اند که این نحوه ی انتخاب دکوراسیون باعث زیباتر شدن جلوه ی فرش نیز شده است و علاوه بر آن تم رنگی خانه را به سمت روشنی کشیده است که محیط را بزرگ تر نشان می دهد.