خرید فرش 700 شانه اصل کاشان | راه های تشخیص فرش اصل ۷۰۰ شانه از غیر اصل

خرید فرش 700 شانه اصل کاشان

در انتخاب و خرید فرش یکی از محبوب ترین دسته بندی های فرش ، فرش های با تراکم 700 شانه می باشد. این دسته از فرش ها دارای کیفیت و مقاومت در برابر شستشو و پا خوری بسیار عالی هستند که به موجب نخ خاب بلند آن ها ایجاد می شود. از طرفی به دلیل قیمت پایین این فرش ها در برابر فرش های 1000، 1200 و 1500 شانه بسیاری از مشتریان از این فرش ها استقبال می کنند.

 

در زیر ما دسته بندی های مختلف فرش های 700 شانه را برای علاقه مندان قرار می دهیم:

 

  • فرش ۷۰۰ شانه ی اصل:
    فرش ۷۰۰ شانه اصل  دارای تراکم عرضی  ۷۰۰ گره و تراکم طولی  ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره است. اما بطور کلی بیشتر با تراکم ۲۵۵۰ بافته می شود. ۷۰۰ شانه های واقعی و درجه یک معمولا به صورت ۸ رنگ یا ۱۰ رنگ با اختلاف قیمت ناچیز هستند.
  • فرش ۷۰۰ شانه ی تبدیلی:
    ۷۰۰ شانه های تبدیلی،به فرش هایی گفته می شود که به وسیله دستگاه های ۵۰۰ شانه ی تبدیل شده بافته شده است.معمولا ابن نوع فرشها توسط تغییراتی که در دستگاه داده شده با تراکم عرضی ۷۰۰ گره و تراکم طولی در حدود ۱۵۰۰ گره و به صورت ۷ رنگ در بازار موجود هستند. این شاخه از فرش ماشینی یعنی ۷۰۰ شانه ی تبدیلی از ۷۰۰ شانه ی واقعی قیمت و کیفیت پایین تری دارد.گاها در فروشگاههای نامعتبر این نوع فرش ها به عنوان فرش های 700 شانه اصل بفروش می رسند.
  •  فرش طرح ۷۰۰شانه:
    فرش ماشینی طرح ۷۰۰ شانه بر خلاف اسمش در شاخه ی ۷۰۰ شانه قرار نمیگیرد.علت نامگذاری آن، تنها بر این اساس است که طرح های پر فروش فرش 700 شانه را بر روی فرش 500 شانه اجرا کرده و بافته اند و در واقع جزو دسته ی ۵۰۰ شانه ی فرش ماشینی قرار می گیرند که با تراکم عرضی ۵۰۰ گره و تراکم طولی در حدود ۱۰۰۰ گره بافته می شود. همچنین فرش های طرح ۷۰۰ شانه با تعداد رنگ ۷ یا ۸ عرضه می شود که دستگاه های بافنده ی این نوع از فرش ماشینی دستگاه های کامپیوتری و به جدید تری نسبت به ۵۰۰ شانه هستند. فرش های طرح ۷۰۰ شانه به خاطر قیمت کمتر، خاب بیشتر و طرح های زیبای آن مورد استقبال هستند.

نکته ای که ما در خرید فرش 700 شانه اصل کاشان باید در نظر بگیریم این است که فرش های ماشینی 700 شانه ، طرح 700 شانه و 700 شانه ی تبدیلی هر سه دارای لیبل فرش 700 شانه هستند و تشخیص بین این سه نوع فرش که دارای تفاوت قیمت قابل ملاحظه ای نیز هستند برای تازه واردان دنیای فرش سخت است. فروشگاه قالی خونه برای جلب اعتماد شما خریداران عزیز فرش، امکان انتخاب بین هر سه نوع این فرش ها را در فروشگاه خود ایجاد کرده است که شما با انتخاب بین این سه نوع از دسته ی فرش 700 شانه می توانید اعتماد کامل داشته باشید که فرش مورد نظر خود را با اطلاعات دقیق و قیمت مناسب از درب کارخانه خریداری می کنید.